Losy załogi sterowca "Italia" po katastrofie

Lp.

Imię i nazwisko

Narodowość

Losy

po katastrofie

1.

Umberto Nobile

Włoch

uratowany (1)

2.

František Běhounek

Czech

uratowany (2)

3.

Adalberto Mariano

Włoch

uratowany (3)

4.

Filippo Zappi

Włoch

uratowany (4)

5.

Alfredo Viglieri

Włoch

uratowany (5)

6.

Felice Trojani

Włoch

uratowany (6)

7.

Natale Cecioni

Włoch

uratowany (7)

8.

Giuseppe Biagi

Włoch

uratowany (8)

9.

Finn Malmgren

Szwed

uratowany, ale zmarł podczas marszu na ląd (1)

10.

Vincenzo Pomella

Włoch

zginął podczas katastrofy (2)

11.

Aldo Pontromoli

Włoch

zaginął wraz ze sterowcem (3)

12.

Ettore Arduino

Włoch

zaginął wraz ze sterowcem (4)

13.

Attilio Caratti

Włoch

zaginął wraz ze sterowcem (5)

14.

Renato Alessandrini

Włoch

zaginął wraz ze sterowcem (6)

15.

Callisto Ciocca

Włoch

zaginął wraz ze sterowcem (7)

16.

Ugo Lago

Włoch

zaginął wraz ze sterowcem (8)

Dalsze losy ocalałych członków załogi sterowca "Italia"

1. Umberto Nobile - patrz biogram.

2. František Běhounek - powrócił do pracy naukowej na Uniwersytecie Praskim (tu ciekawostka - wcześniej, w latach 1920-1922 studiował radilogię u Marii Skłodowskiej-Curie). Zajmował się rónież powieściopisarstwem. Napisał 9 powieści. Tłumaczył również literaturę podróżniczą i sciente-fiction. O swoich przejściach na "Italii" napisał niezmiernie interesującą książkę "Rozbitkowie na Morzu Polarnym (polskie wydanie: Katowice 1974). Zmarł 2 stycznia 1973 r. w wieku 74 lat.

3. Alfredo Viglieri - w dalszym ciągu służył we włoskiej marynarce wojennej. Doszedł do stopnia kontradmirała. Po przejściu na emeryturę mianowany dyrektorem Międzynarodowego Instytutu Hydrologicznego w Monte Carlo.

4. Filippo Zappi - przeszedł do służby w dyplomacji. Został konsulem kolejno w Chinach, Austrii i Portugalii, a potem ambasadorem w Arabii Saudyjskiej i Finlandii. Zmarł nagle 3 lipca 1961 r.

5. Adalberto Mariano - mianowany przez Mussoliniego prefektem Palermo. Po zajęciu Sycylii przez aliantów podał się do dymisji. Powrócił do służby we włoskiej marynarce wojennej. Dosłużył się stopnia admirała. Po zakończeniu służby przeszedłna emeryturę.

6. Felice Trojani - zajmował się konstrukcjami sterowców. W latach 1932-1934 przebywał w Związku Radzieckim, gdzie wspólnie z Nobile realizował program budowy radzieckich sterowców. Po powrocie do kraju pracował w jednej z włoskich wytwórni samolotów - Aeronautica Umbra S.A. (AUSA) w Foligno. Zaprojektował myśliwiec AUSA A 18, który nie wszedł do produkcji. W czasie drugiej wojny światowej pracował w Watykanie. Pod koniec wojny na emigracji w Brazylii. W Sao Paulo otworzył własną firmę mechaniki precyzyjnej. W latach sześćdziesiątych powrócił do Włoch. Po wielu latach napisał swoje wspomnienia "Ogon Minosa" (1963), w których nawiązał również  katastrofy "Italii" ze swojego punktu widzenia. Zmarł 4 listopada 1971 r. w wieku 74 lat.

7. Natale Cecioni - powrócił do służby w lotnictwie. Niedługo potem zrezygnował ze służby wojskowej i zajął się pracą we własnym majątku ziemskim. Zmarł nagle 17 października 1960 r.

8. Ciuseppe Biagi - powrócił do służby we włoskiej marynarce wojennej. Podczas drugiej wojny światowej dostał się do brytyjskiej niewoli. Przebywał w obozie jednieckim w Indiach. Po wojnie powrócił do Włoch. Przeszedł na emeryturę. Dorabiał pracując na stacji benzynowej w Rzymie. Zmarł po długiej i ciężkiej chorobie 1 listopada 1965 r.