24 września 1852 – lot pierwszego sterowca. Był to podłużny balon, którego napęd stanowił silnik parowy, który z kolei napędzał śmigło. Jego 27-letni konstruktor, Henri Jules Giffard (1825-1882), pokonał trasę z Paryża do Elancourt (wówczas około 27 km na zachód od Paryża) w prawie 3 i pół godziny. Lot odbył się na wysokości prawie 2 tys. metrów.

9 sierpnia 1884 – pierwszy lot sterowca z silnikiem elektrycznym. Była to konstrukcja dwóch francuskich inżynierów, 34-letniego Charles’a Renarda (1847-1905) oraz 31-letniego Arthura Constantina Krebsa (1850-1935). Tym sterowcem o nazwie „La France” udało im się osiągnąć prędkość prawie 20 km/h.

2 lipca 1900 – pierwszy lot sterowca skonstruowanego przez niemieckiego inżyniera Ferdynanda von Zeppelin’a (1838-1917). Wówczas liczył on sobie już 61 lat, a lot ten odbył się na tydzień przed jego 62. urodzinami. Ponad stumetrowy kolos napędzany dwoma silnikami spalinowymi wykonał krótki, bo niespełna 20-minutowy lot. Jednak innowacja konstrukcyjna sprawiła, że do dnia dzisiejszego sterowce zamiennie nazywa się zepelinami. Nowością tą był szkielet, który nie pozwalał na odkształcanie się balonu. Zbiorniki z wodorem znajdowały się wewnątrz tego szkieletu obciągniętego impregnowanym płótnem.

Dane techniczne pierwszego sterowca F. von. Zeppelin:

Nazwa: LZ 1

Wymiary (długośćxśrednica): 128 x 11,66 m

Masa własna: 13 ton

Pojemność zbiorników wodoru: 11.300 m3

Napęd: 2 silniki Daimler po 15 KM

Prędkość maksymalna: 28 km/h

Porównanie wielkości sterowca SL 6 z człowiekiem
Porównanie wielkości sterowca SL 6 z człowiekiem